Das zweite Visdom-Demo hieß „Vectormania“ und wurde im Mai 1991 veröffentlicht. Code & Grafik kam von ZAP, Musik von Microforce.
Vectormania.
Mit diesem Demo hatte ich selbst nichts zu tun: Coding und Grafik kamen von Zap (Gerd), und der Speedmetal-Track kam von Microforce (Jörg). Wie im Scrolltext zu lesen ist, wurde es am 24. Mai 1991 veröffentlicht. Ein typisches Demo dieser Zeit: Vectorbälle, Vektorgrafik und ein Sinus-Scroller.
Die Vektorgrafiken waren teilweise „inkonvex“ – bzw. konkav. Aber damals nannte man es eher „inkonvex“, um zu betonen, dass hier Vektoren gezeigt werden, die schwieriger zu berechnen waren. Einer der Fonts stammte aus dem Spiel „Masterblazer“, warum auch immer – wir hatten zu dieser Zeit endlich genug Grafiker in der Gruppe. „Vectormania“ wurde auf einigen Compilation Disks verbreitet, wie man bei Exotica nachlesen kann.
Das Video.
(Wie man sehen kann: Keine PLK-Angabe – dabei hatten wir sogar zwei davon…)
Der Scrolltext.
(Die Reihenfolge ist nicht ganz korrekt.)
Welcome to this waste of memory. The masters are online now! This demo is called vectormania let’s go for it! First the vectorballs! How did you like that one.. Next thing will be some filled vectorgfx! Sorry for the shitty objects, but i didn’t want to make the same objects as everyone! Now heading for the inconvex part ! Enter the cool zone! ! That’s all! Hope you all liked it! If you wanna contact me get my address … … From other visdom members! Watch out! (c) zap’91 mahlzeit!
Welcome to ‚vectormania‘ visdom presents you a demo of the next generation! We are a quite new crew so you won’t have heard much from us. But you will! I always want to know how old demos are. Perhaps you think the same! Date: 24.05.91 this demo was coded over a long period (i’m so lazy) but finally it’s ready! At last some hellos! Hi jacomo leopardi! Your pseudosort is weird! Thanx to spider for uploading this on the net! Signing off… Zap of visdom!
Here we go. Finally you reached the inconvex-vectors part. Wanna see something? Just wait … ok, ok, that was not an inconvex object . Let’s fix that bug …. that was better, or?? It should have been an ufo, but i think it looks more like a broken umbrella. Now some real ugly stuff. Please don’t try to figure out what it should be. It’s just an object. now one of my favourite objects … The cube. nice or? Finally we have 2 more objects … Hit it. that’s all for the moment. Sorry for the few objects, but i had really no time to create more.by the way … It’s now time to give you some information about visdom. We are a fusion of the 2 crews axiom and reality. We consist at the moment of 13 members which are …
Cosmos (coder) … Cyborg (coder) … Dsp (coder) … Jacomo leopardi (coder) … Microforce (coder, music) … Pulsar (coder) … Zap (coder, that’s me) … Manowarrior (gfx) … Molloch (gfx) … Renegade (gfx) … Tp (gfx) … Dom (music) angel (scrolltext censor) … Ukw (swapper) some personal hand-zapings in random order: hi jaco … When will you finish your megademo on 800xl ? Hi paraxon .. I haven’t senn jumping jackson yet. Gotta ask spider for it. Hi paul .. This is not done with d-paint. Hi erwin .. Hope your car will boom on soon. Hi asd .. Hope you like this. Hi fac1 .. Every game is lame. ….. That’s it see ya …